@article { author = {Sadeqi, Ali Ashraf and Moradkhani, Homayun}, title = {Discourse Framework of Identity in Primary School Persian Textbooks}, journal = {Sociological Cultural Studies}, volume = {5}, number = {4}, pages = {59-88}, year = {2015}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-0468}, eissn = {2383-0476}, doi = {}, abstract = {The aim of this research is to study the way the discourse framework of identity is represented in primary-school Persian textbooks. In the same vein, the texts were analyzed based on the theory of Laclau and Mouffe in this study. The results suggest that although the nodal point in these text books is religion, other identity elements and resources are also observed in these texts where each is articulated in a certain way in religious discourse.}, keywords = {identity,Articulation,Primary School Persian Textbooks,Marginalization,Projection,History}, title_fa = {برساخت گفتمانی هویت در کتاب‌های فارسی دورة ابتدایی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر مطالعة نحوة برساخت گفتمانی هویت در کتاب‌های فارسی دورة ابتدایی است. در این مطالعه با اتکا به نظریة لاکلائو و موفه متون مورد نظر را بررسی و تحلیل می‌کنیم. نتایج حاکی از آن است که اگر دال اعظم در این متون دین است، اما منابع و عناصر هویتی دیگری نیز در این متون به چشم می‌خورد که هر یک به شیوه‌ای خاص درون گفتمان دینی مفصل‌بندی شده‌اند.}, keywords_fa = {هویت,مفصل‌بندی,کتاب‌های فارسی ابتدایی,حاشیه‌رانی و برجسته‌سازی}, url = {https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_1723.html}, eprint = {https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_1723_04cedced369ec667a443c32885543972.pdf} }