%0 Journal Article %T ارتباطات رسانه‌ای، فرهنگ، و هویت در فرایند جهانی‌شدن %J جامعه‌پژوهی فرهنگی %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2383-0468 %A نورائی, مهرداد %D 2013 %\ 12/11/2013 %V 4 %N 3 %P 137-151 %! ارتباطات رسانه‌ای، فرهنگ، و هویت در فرایند جهانی‌شدن %K جهانی‌شدن %K ارتباطات رسانه‌‌ای %K فرهنگ %K هویت %R %X جوامع در فرایند جهانی‌‌شدن، تحت تأثیر ارتباطات رسانه‌‌ای، در معرض نظام‌‌ها و ارزش‌‌های گوناگونی قرار می‌‌گیرند که ریشه در توسعۀ اجتماعی آن‌‌ها ندارد و از زهدان آن جوامع برنیامده است. فرهنگی که به این ترتیب و تحت تسلط فنّاوری به شکل کالای مصرفی به سرزمین‌‌های ملی راه می‌‌یابد، بی‌‌‌آن‌که مجالی برای نقد و بررسی آن وجود داشته باشد، شیوة نوینی از آگاه‌شدن از جهان و تفسیر آن را منتقل می‌‌کند. ایجاد شکاف در بنیادها و ساختارهای اجتماعی و همچنین آشوب در میان نمادهای بنیادین جامعه می‌تواند از نتایج مخرب چنین رویدادی باشد %U https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_1121_2543eb622b595015ccfefafe4639b554.pdf