غلامرضا خوشفر؛ سیدمحمود عقیلی؛ مجید دنکو؛ مجید الیاسی
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1389، ، صفحه 73-105
چکیده
این تحقیق به ارزیابی نقش رسانهها در تکوین و تغییر احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میپردازد. به این معنا که نوع و میزان استفاده از رسانهها تا چه اندازه بر احساسات جوانان درباره دنیای پیرامونشان وجهانی که در آن زندگی میکنند نقش دارند. هدف اصلی تحقیق، شناخت نقش رسانهها در تغییرات احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میباشد. ...
بیشتر
این تحقیق به ارزیابی نقش رسانهها در تکوین و تغییر احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میپردازد. به این معنا که نوع و میزان استفاده از رسانهها تا چه اندازه بر احساسات جوانان درباره دنیای پیرامونشان وجهانی که در آن زندگی میکنند نقش دارند. هدف اصلی تحقیق، شناخت نقش رسانهها در تغییرات احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میباشد. روش تحقیق، پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه جوانان (15 الی 29 ساله) ساکن شهر گرگان بودهاند؛ و حجم نمونه 400 نفر تعیین شده، که بر اساس چارچوب نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج حاصل از دادههای جمعآوری شده نشان میدهد که نوع استفاده از رسانهها با احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی رابطه معنیداری دارد؛ به طوری که هرچه اولویت نوع استفاده جوانان از رسانههای مدرن بیشتر باشد، احساس آنها نسبت به حیات اجتماعی منفیتر میشود. همچنین بررسی رابطه میزان مصرف رسانهای با احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی نشان داد که میزان استفاده از رسانهها با احساس جوانان نسبت به حیات اجتماعی رابطه معنیداری وجود ندارد.