مهدی سبحانینژاد؛ جواد فعلی؛ محترم قبادی
دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1389، ، صفحه 33-61
چکیده
پژوهش حاضر به تحلیل میزان اعتماد اجتماعی ایرانیان به صاحبان مشاغل و اصناف کشور پرداخته است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و نمونه پژوهش شامل 4500 نفر از ساکنین 15 سال و بالاتر مراکز استانهای کشور بوده که با روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدهاند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته و روائی و پایائی سنجی شده بوده ...
بیشتر
پژوهش حاضر به تحلیل میزان اعتماد اجتماعی ایرانیان به صاحبان مشاغل و اصناف کشور پرداخته است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و نمونه پژوهش شامل 4500 نفر از ساکنین 15 سال و بالاتر مراکز استانهای کشور بوده که با روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدهاند. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته و روائی و پایائی سنجی شده بوده است و دادههای حاصل به دو شیوة توصیفی و استنباطی تحلیل آماری شدهاند.
نتایج حاصل مبین در حال گذر بودن جامعة ایرانی و تأخر فرهنگی جامعه است به طوری که ساختهای جدید در جامعه بهوجود آمده و این ساختها با ساختهای قدیمی هماهنگی ندارند. در نتیجه کسانی که پایگاهها را اشغال کردهاند، انتظارات جامعه را به خوبی برآورده ننموده و باعث عدم پیشبینیپذیری رفتار افراد میشوند که این امر خود به بیاعتمادی بیشتر جامعه منجر میشود.