TY - JOUR ID - 2734 TI - شناسایی عوامل جذابیت شبکه های اجتماعی تلفن همراه از منظر کاربران JO - جامعه‌پژوهی فرهنگی JA - SCS LA - fa SN - 2383-0468 AU - زمانی, عباس AU - تقی پور, فائزه AD - کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان AD - گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 2 SP - 45 EP - 70 KW - شبکه های اجتماعی KW - شبکه های مجازی KW - نرم افزار های اجتماعی KW - تلفن همراه KW - استفاده و رضامندی DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف مطالعه تطبیقی و شناسایی عوامل جذابیت شبکه های اجتماعی تلفن همراه از منظر کاربران انجام گرفت. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدار شناسی بود. بدین منظور از کل کاربران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با استفاده از نمونه گیری هدفمند ناهمگن تعدادی 20 نفر انتخاب شدند و اطلاعات آنها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و انجام مصاحبه ها تا اشباع نظری اطلاعات ادامه یافت. در ادامه یافته ها با به کار گیری روش 7 مرحله ای کلایزی و مطالعه تطبیقی با «نظریه استفاده و رضامندی» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که مهمترین عوامل جذابیت شبکه های اجتماعی تلفن همراه «اطلاع رسانی و اطلاع یابی»، «استفاده از فناوری های نوین رسانه ای»، «تسهیل در روابط خانوادگی»،  «تسهیل در روابط دوستان و آشنایان»، «تقویت ارتباطات گروهی»، «تقویت ارزش ها و آگاهی های شخصی» و «استفاده از فرصت های تفریحی و سرگرمی» بود که در این مقاله به آن پرداخته شده است. UR - https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_2734.html L1 - https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_2734_e7941f6ee1d1d81589696d5f93c5b550.pdf ER -