TY - JOUR ID - 4938 TI - بازنمایی مردانگی در آگهی های تبلیغاتی مجلات خانوادگی JO - جامعه‌پژوهی فرهنگی JA - SCS LA - fa SN - 2383-0468 AU - بازیار, فرزانه AU - عبداللهیان, حمید AU - آزاد ارمکی, تقی AU - نوابخش, مهرداد AD - دانشجوی دکترای جامعه شناسی فرهنگی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات AD - استاد ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران AD - استاد جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران AD - استاد جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم و تحقیقات.تهران. ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 3 SP - 75 EP - 93 KW - سبک زندگی KW - کلیشه های جنسیتی KW - نشانه شناسی KW - مدیریت بدن KW - ابژه جنسی DO - 10.30465/scs.2019.4938 N2 - هدف از این پژوهش مطالعه سبک زندگی مردان در آگهی های تبلیغاتی مجلات خانوادگی می باشد.  از اینرو با استفاده از نظریه گیدنز در حوزه سبک زندگی و روش نشانه شناسی بارت در پی پاسخ به این پرسش است که: آگهی های تبلیغاتی مجلات خانوادگی معاصر  سبک زندگی مبتنی بر کلیشه های جنسیتی مردانه را روایت می کنند؟  در این راستا هویت فردی، هویت اجتماعی، کالا پرستی، مدیریت بدن و شور و شعف به عنوان مولفه های نظری سبک زندگی در مجلات خانوادگی می باشد میدان پژوهش مجلات خانوادگی و واحد مشاهده تصاویر تبلیغاتی موجود در این مجلات می باشد. یافته های پژوهش بر مبنای نمونه آماری که همانا چهار نشریه سیب سبز، زندگی ایده ال، زندگی ایرانی و زندگی مثبت است، دلالت بر آن دارد که آگهی های تبلیغتاتی سبک های زندگی نوینی از مردانگی بر مبنای مصرف برساخت می کنند. مردان بیشتر در حالت خرید و اوقات فراغت بازنمای می شوند، محصولات ارایشی و بهداشتی مصرف می کنند و تلاش می کنند که به نقش های که تا پیش از این در حوزه سبک زندگی زنان قرار داشت، نزدیکتر شوند. در این میان مفهوم نوین مردانگی با بدن مردانه درهم آمیخته شده است. UR - https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_4938.html L1 - https://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_4938_58957a58a2c4d32b1bcfaee75abeb4d7.pdf ER -