- باکاک، ر. (1381)، مصرف، ترجمه خسرو صبری، تهران: انتشارات شیرازه.
- بوردیو، پ. (1390)، تمایز، نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث.
- تامین، م. (1388). جامعهشناسی قشربندی و نابرابریهای اجتماعی؛ صورتها و کارکردهای نابرابری، ترجمه عبدالحسین نیکگهر، تهران: انتشارات توتیا.
- خادمیان، ط. (1387)، سبک زندگی و مصرف فرهنگی، تهران: انتشارات جهان کتاب.
- ذکایی، م. (1391)، فراغت، مصرف و جامعه؛ گفتارهایی انتقادی، تهران: انتشارات تیسا.
- رفیعیامانی، م. (1390)، بررسی رابطه قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی (مطالعه موردی جوانان 29-15 ساله شهرتهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور.
- روح الامینی، م. (1368)، زمینه فرهنگشناسی، تهران: انتشارات عطار.
- سیدمن، ا. (1386)، نسبی کردن جامعه شناسی:چالشهای مطالعات فرهنگی، ترجمه جمال محمدی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- صالحیامیری، س. و سپهرنیا، ر. (1394). الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی درایران، تهران: انتشارات ققنوس.
- علیخواه، ف. (1383)، مصرف: موضوعی برای مطالعات فرهنگی، مجله کتاب ماه علوم اجتماعی، اردیبهشت، شماره 79.
- فاضلی، م. (1382)، مصرف و سبک زندگی، قم: انتشارات صبح صادق.
- کاظمی، ع. (1387)، مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره درایران، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- Beck, U. (1992). Risk Society: Towards a New Modernity. London: Sage.
- Giddens, A. (1991). Modernity and Self-identity: Self and Society in the Late Modern Age. Cambridge: polity Press.