. استراوس ، انسلم و کربین ، جولیت (1395). مبانی پژوهش کیفی : فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای ، ترجمه ی ابراهیم افشار ، تهران : نشر نی.
2. برتون ، دیوید (1392). جامعه شناسی بدن ، ترجمه ی ناصر فکوهی ، تهران : نشر ثالث.
3. بهزادی ، رقیه (1368). « خالکوبی از دیرباز تاکنون » ، چیستا ، ش 62 ، ص 196-180.
4. دیلینی ، تیم (1394). نظریه های کلاسیک جامعه شناسی ، ترجمه ی بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی ، تهران : نشر نی.
5. خاتون ، یکتا (1387). « و تنم دفتر نقاشی است. » ، گزارش ، ش 204 ، ص 46-44 .
6. صرامی ، عارفه (1395). « بررسی تاتو به عنوان هنر در ساختار فرهنگی و اجتماعی معاصر » ، پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان ، ش 11 ، ص 135-123 .
7. فراستخواه ، مقصود (1395). « روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریه ی برپایه ( گراندد تئوری ) » ، تهران : آگاه.
8. فکری بارکو سرائی ، رضا (1393). « تأثیر سبک زندگی زندانیان بر خالکوبی آنها از منظر مردم شناختی » ، ش 147 ، ص 49-45 .
9. قادر زاده ، امید و محمد پور ، احمد و غلامی ، احمد (1393). « خال کوبی و برساخت هویت فردی بازتابنده » ، مسائل اجتماعی ایران ، ش 1 ، ص 186-161 .
10. کتیرایی ، محمود (1345). از خشت تا خشت ، تهران : مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی.
11. لش ، اسکات (1383). جامعه شناسی پست مدرنیسم ، ترجمه ی حسن چاوشیان ، تهران : مرکز.
12. مرادی، علی (1396). « بررسی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر خالکوبی مورد مطالعه شهر کرمانشاه »، پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، ش16، ص 90-73 .
13. مهرابی، قاسم و رزاقی، محمد ابراهیم و یزدانی، فایزه (1395). « شناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران »، مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، ش 12، ص 44-35 .
14.یزد خواستی، بهجت و ربانی، علی و اخلاصی، ابراهیم (1387). «مفهوم بدن در اندیشه فلسفی مرلوپونتی و چالشهای نظری در قرائت جامعهشناختی آن»، معرفت، ش 126، ص 139-129.
Braunberger, C (2000). Revolting Bodies: The Monster Beauty of Tattooed Women. NWSA Journal.12(2):1-23.
Chapkis,W (1986).Beauty Secrets . Boston: South end Press.
Cockerham, W.C (2001). The Blackwell Companion to Medical Sociology. Oxford: Blackwell Publishers.
Firmin M, Tse L, Foster J, Angelini T. (2012).External Dynamics Influencing Tattooing Among College Students: A Qualitative Analysis. Journal of College Student Development. 53(1): 76-90.
Leader K.(2016). On the book of my body: Women, Power, and Tattoo Culture. Feminist Formation. 28(3): 174-195.
Mun M.J, Janigo A.K, Johnson P.K.K.(2012). Tattoo and the Self. Clothing and Textiles Research Journal. 30(2): 134-148.
Parry A. (2006). Tattoo: Secrets of a Strange Art. New York: Dover Publications.
Sanders C.R (1991). Memorial Decoration: Women, Tattooing, and the Meaning of Body Alteration. Michigan Quarterly Review. 30(1): 146-157.
Sanders, C., & Vail, D. A. (2008). Customizing the body: The art and culture of tattooing. Temple University Press.
Santos X. (2009). The Chicana Canvas: Doing Class, Gender, Race, and Sexuality through Tattooing in East Los Angeles. NWSA Journal.21(3): 91-120.
Taliaferro, Charles and Mark Odden (2012). "Tattoos and the Tattooing Arts in Perspective." Tattoos: philosophy for everyone: I ink, therefore I am. Ed. Robert Arp. MA: Wiley-Blackwell.
Turner S.B.(2008). The Body and Society. Sage
Wilson E.(2003). Adorned in Dreams: Fashion and Modernity. London: I.B.Tauris & Co Ltd.