Nowadays, learning classical western instruments such as piano has become significantly popular in Iran. It can be said that teaching piano, in addition to the technical dimension, requires consideration of other aspects that the teacher should consider when teaching.This is an educational and interdisciplinary research. Therefore, to explain and analyze educational topics accurately, a researcher in this field needs to use social research methods and related theories. One of the approaches to research in the social sciences is the result of Pierre Bourdieu's approach to the twentieth century sociologist, which has had a significant impact on social theory and sociology and has created methodological changes in various social fields, including education. Objective after presenting an introduction to music and the history of piano in Iran and explaining Pierre Bourdieu's theory This research tries to show, beyond the subject of musical talent and intelligence,There are several things that make a student better than others playing the piano. In addition, how can solutions be achieved that, in addition to developing and enhancing students' playing skills; Prevent the reproduction of the consolidation and hegemony of the ruling class of society? In this research, the research method of content analysis has been used.
دوبال، دیوید(1383)، هنر پیانو. ترجمه علیرضا سیداحمدیان، (چاپ اول)، تهران: نشر موسسه فرهنگی هنری ماهور.
شارپ، رابرت آگوستوس(1399)، درآمدی بر فلسفه موسیقی. ترجمه حسن خیاطی، (چاپ اول)، تهران: نشر بان.
شریعتی، سارا(1388)، تأملی در موانع پنهان آموزش جامعه شناسی هنر در ایران با تکیه بر جامعه شناسی پیر بوردیو. نشریه جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره اول، از 7 تا 22
شریعتی، سارا، سالاری، مریم، هاشمی، راهله(1393)، نقد رابطه میان سرمایه تحصیلی و ابیتوس هنری. نشریه جامعه شناسی هنر و ادبیات، دوره ششم، شماره دو، از 164 تا 186
شریعتی، سارا، مهدویمزده، سعید(1399)، بررسی جامعهشناختی زمینههای تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی. نشریه جامعه شناسی هنر و ادبیات، دوره دوازدهم، شماره اول
لین، جرمی اف(بیتا)، ترجمه مهسا رضوی، نقد و بررسی میدانهای هنری پیر بوردیو؛ هنر چه زمانی هنر میشود. فصلنامه هنر، شماره هفتاد و هشت، از 116 تا 138
محمدی، فردین(1398)، تحلیل جامعه شناختی ساختارهای اجتماعی میدان آموزش؛ مورد مطالعه میدان آموزش ایران. فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 11(2)، از 31 تا 63
محمدی، فردین(1398)، دیدگاه بوردیو در باب میدان آموزش: فراسوی دیدگاههای تضاد و کارکردگرایی. مجله پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، سال نه، شماره اول، از 5 تا 25
مدیری، محسن(1367)، هنر شنونده بودن گامی به سوی موسیقی کلاسیک، نشریه چیستا، شماره پنجاهوسه و پنجاهوچهار، از 95 تا 93
مشایخی، نادر(1387)، فرهنگ فخر فروشی موسیقی کلاسیک ایران، نشریه آینه خیال، شماره هفت، از 140 تا 141
دایرهالمعارف موسیقی جهان برگردان از فرهنگ موسیقی لاروس،(1374) ترجمه کتایون صارمی، (چاپ اول)، تهران: انتشارات پیشرو.
Pang, B. & Soong, H. (2016). Teachers experiences in teaching Chinese Australian student in health and physical education. Teaching and Teacher Education, 56, 84-93.
Savage, M. & Siva, E. B. (2013). Field Analysis in cultural sociology. Cultural Sociology, 7 (2), 111- 126.
Bourdieu, P., & Wacquant, L., (1993), “From ruling class to field of power”, Theory, Culture & Society, 10 (1), 19–
Lingard, B., & Rawolle, S., (2009), “Understanding quality and equity of schooling in Scotland: locating educational traditions globally”, Education in the North: The Journal of Scottish education, 1 (17), 1-17.
kashfi,M. , sharifzadeh,M. and khoie,M. (2022). Sociological analysis of classical music education in Iran based on Bourdieu's theories case study: piano. Sociological Cultural Studies, 13(1), 105-124. doi: 10.30465/scs.2022.38172.2461
MLA
kashfi,M. , , sharifzadeh,M. , and khoie,M. . "Sociological analysis of classical music education in Iran based on Bourdieu's theories case study: piano", Sociological Cultural Studies, 13, 1, 2022, 105-124. doi: 10.30465/scs.2022.38172.2461
HARVARD
kashfi M., sharifzadeh M., khoie M. (2022). 'Sociological analysis of classical music education in Iran based on Bourdieu's theories case study: piano', Sociological Cultural Studies, 13(1), pp. 105-124. doi: 10.30465/scs.2022.38172.2461
CHICAGO
M. kashfi, M. sharifzadeh and M. khoie, "Sociological analysis of classical music education in Iran based on Bourdieu's theories case study: piano," Sociological Cultural Studies, 13 1 (2022): 105-124, doi: 10.30465/scs.2022.38172.2461
VANCOUVER
kashfi M., sharifzadeh M., khoie M. Sociological analysis of classical music education in Iran based on Bourdieu's theories case study: piano. Sociological Cultural Studies, 2022; 13(1): 105-124. doi: 10.30465/scs.2022.38172.2461