منابع:
- بارت، رولان(1393)، "اتاق روشن"، ترجمه فرشید ارژنگ، تهران: انتشارات حرفه هنرمند.
- بارت، رولان(1397)، "مبانی نشانه شناسی"، ترجمه صادق رشیدی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- باکاک، رابرت (١۳۸١)، "مصرف"، ترجمه خسرو صبری ؛ تهران : نشر شیرازه
- بهمنی، مهرزاد(1396)، "بازنمایی رسانه ایی مردانگی در نظام پدرسالار با رویکرد نشانه شناسی گفتمانی"، فصلنامه انجمن جامعه شناسی، سال بیست و چهارم، شماره دوم.
-پاینده، حسین (1385)، " نقد ادبی و مطالعات فرهنگی"، تهران: نشر روزگار.
- پیری، حسین(1395)، بازنمایی مردانگی در شبکه محلی سیمای ایلام، فصلنامه جامعه پژوهی فرهنگی، سال هفتم، شماره اول.
- چندلر، دانیل (1394)، "مبانی نشانه شناسی"، ترجمه مهدی پارسا، تهران: نشر سوره مهر.
- چنی، دیوید (1387)، "سبک زندگی"، ترجمه حسن چاووشیان، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانهی شورای فرهنگ عمومی.
- سجودی، فرزان (1392)، " نشانه شناسی: نظریه و عمل"، تهران: نشر علم.
- گیدنز، آنتونی (1386)، "تجدد و تشخص"، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
- گیدنز، آنتونی (1393)، "جامعه شناسی"، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
- لیکاف، جورج، باکاک، جانسون (1395)، "استعاره های که با آن زندگی می کنیم"، ترجمه هاجر ابراهیمی، تهران: نشر علم.
- لوید،ژ (1381)، عقل مذکر: مردانگی و زنانگی در فلسفه غرب. ترجمه محبوبه مهاجر، نهران: نشر نی.
- میرزایی، حسین (1384)، "تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی تلویزیون"، طرح پژوهشی مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشکدهی علوم اجتماعی.
- ورنر، جوزف سورین، تانگارد، جیمز (1396)، " نظریه های ارتباطات"، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: موسسه چاپ انتشارات دانشگاه تهران.
- Alexander, S. M. (2003) “Stylish hard bodies: Branded masculinity in Men’s Health magazine”, Sociological Perspectives, 46(4): 535-554
- Basset, M(2009). Masculity in Magazine Advertisments, university of Alabama press.
- Krasses, N. R., Blauwkamp, J. M., & Wesselink, P. (2003). “Master your Johnson”: sexual rhetoric in Maxim and Stuff magazines. Sexuality & Culture.
- MacKinnon, K. (2003). Representing men: Maleness and masculinity in the media. New York: Oxford University Press Inc.
-Reichert, T. (2003). The erotic history of advertising. Amherst, NY: Prometheus Books.
- Sobel, Michael (1981), life Style and Social Structure, Academic Press.
- Williamson, Judith (1979), Decoding advertisements, Marion Boyer publisher.