الف: منابع فارسی
1.اسکایرو، مایکل استفن (2008). نظریه برنامه درسی، ترجمه افسانه کلباسی و پوران خروشی، تهران: انتشارات شونار
2.ایروانی، شهین و مرجانی، بهناز (1394). جایگاه دانش در مهارت آموزی، مجله راهبرد فرهنگ، شماره 30
3.بلوم، بنجامین (1394). مبانی برنامه ریزی آموزشی، ترجمه محسن بهرام پور، تهران: نشر روان
4.شارع پور، محمود و صالحی، صادق (1380). بررسی میزان شایستگی های کانونی در میان دانشجویان ،فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 18
5.قانعی راد، محمد امین (1382). ناهمزمانی دانش؛ روابط علم و نظام های اجتماعی- اقتصادی در ایران، تهران: انتشاران مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
6.کلاین، فرانسیس (1381). الگوهای طراحی برنامه های درسی، ترجمه محمود مهرمحمدی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
ب: منابع انگلیسی
1. Edwards, R, Miller, N, Small. (2002), Supporting longlife learning, London& Newyork: Open University press.
2. Jarvis, P. (2008), Globalization, Longlife learning and the learning society, London: Routledge.
3. Knight, P.T, York, M. (2004),
Employability through the curriculum communication achievements learning and employability series retriered, from http//
www.Heacademy.ac.uk/ asserts/ Feb2014.
4. Lin, Zeng, Sweet, Robert & Annisef, Poul. (2003), Consequences and policy implications for university students: Journal of Higher education policy, Vol: 16.
5. Laughlin, MC, Ann, Mary. (1995),
Employability Skills Profile: What are employers looking for? , Issue in
www.ericdigest.org
6. Leinhardt, G, K.McCarthy Young & J.Merriman. (1995), Commentary Integrating Professional Knowledge: The theory of practice and the practice of theory: Learning and Instruction, Vol 5.
7. Mapanya, P.M. (2004), Knowledge management practice in academic libreries, a case study of university Natal, University of KwazuluNatal: South Africa.
8. Rabinson, JP. (2000), Employment conditions and essential employability skills required, Procedia- Social and behavioral sciences journal, Vol: 116, Feb 2014.
9. Sabu, Francis. (2004),
what is the different between knowledge and skills? Accessible in: http//
www.Sabu.com /node/ 82 (Sun 11/01/2004).
10. Taba, Hilda. (1962), Curriculum Development: Theory and practice, NewYork: Harcourt, Brace & World.
11. Tyler, R. (1949), Basic principle of curriculum and instruction, Chicago, IL: University of Chicago Press.
12. Walker, D. (1995), Fundamentals of curriculum, San Diego: Harcourt, Brace, Jovanovich.
13. Walter, O & Craig, I. (2008), preparing the engineering technology graduate for the global marketplace, Proceding of the 2008 IASC-IJME international conference.