رابطه میان نحوۀ استفاده از اینستاگرام به منظور توسعۀ برند شخصی ضمن کنترل متغیر مهارت‌های ارتباطی: راهی به سوی ارتباطات معنادار

نوع مقاله : علمی-پژوهشی

نویسنده
گروه ارتباطات و علوم اجتماعی،واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
10.30465/scs.2025.51696.2998
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه میان نحوۀ استفاده از اینستاگرام به منظور توسعه برند شخصی ضمن کنترل متغیر مهارت‌های ارتباطی کاربران جوان در شهر تهران طراحی و اجرا شده است. پژوهش از نوع کمّی بوده و به روش توصیفی، با تکنیک پیمایش و با ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه شهروندان 20 تا 45 ساله ساکن در شهر تهران در سال 1403 هستند. به منظور سنجش میزان و نوع استفاده از اینستاگرام، از پرسشنامه علیپور و تاجیک‌اسماعیلی(1399) و برای سنجش مهارت‌های ارتباطی کاربران اینستاگرام، از پرسشنامه کوئین‌دام(2004) استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین نحوۀ استفاده از اینستاگرام برای توسعۀ بُعد هیجان از برند شخصی، با بعدکمال(از ابعاد 5 گانه شخصیت برند) و وضعیت کلّی برند شخصی ضمن «کنترل مهارت‌های ارتباطی» رابطه مثبت و معنی‌دار مشاهده می شود. بین استفاده از اینستاگرام برای توسعۀ بُعد شایستگی از برند شخصی، با بعد کمال و وضعیت کلی برند شخصی ضمن «کنترل مهارت‌های ارتباطی» رابطه مثبت و معنی دار مشاهده می شود. بین استفاده از اینستاگرام برای توسعۀ بُعد کمال از برند شخصی، با ابعاد هیجان، کمال، سرسختی و وضعیت کلی برند شخصی ضمن «کنترل مهارت‌های ارتباطی » رابطه مثبت و معنی‌دار مشاهده می شود......
کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله English

The Relationship Between How To Use Instagram To Develop A Personal Brand While Controlling The Variable Of Communication Skills: A path to meaningful communication

نویسنده English

somayeh Tajik Esmaeili
Department of Communication and Social Science,ET.C., Islamic Azad University ,Tehran, Iran
چکیده English

The present study was designed and implemented with the aim of studying the relationship between the way of using Instagram to develop a personal brand with the 5 dimensions of brand personality while controlling the variable of communication skills of young users in Tehran. The research is applied in terms of its purpose, which is of a quantitative type and was carried out by a descriptive method, with a survey technique and with a questionnaire measurement tool. The statistical population of the research includes all citizens aged 20 to 45 living in Tehran in 1403. By referring to Morgan's table, the sample size was 384 people. Research questionnaires were implemented in google form format. In order to measure the amount and type of use of Instagram, Alipour and Tajik Ismaili's questionnaire (2019) was used, and Queendam's questionnaire (2004) was used to measure the communication skills of Instagram users in Tehran. The results showed that there is a positive and meaningful relationship between the way of using Instagram to develop the excitement dimension of the personal brand, with the perfection dimension (of the 5 dimensions of the brand personality) and the overall state of the personal brand while "controlling communication skills....

کلیدواژه‌ها English

Instagram
personal brand development
brand personality traits
communication skills
Young users

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از 05 مرداد 1404