منابع
استراوس، اَنسِلم و کربین، جولیت (1393). مبانی پژوهش کیفی (فنون و مراحل تولید نظریهی زمینهای)، ترجمه: ابراهیم افشار، نشر نی، تهران، ایران.
استوری، جان(1396). مطالعات فرهنگی دربارهی فرهنگ عامه، ترجمه: دکتر حسین پاینده، نشر آگه، تهران، ایران.
استیلرمن، جوئل (1396) جامعهشناسی مصرف، مترجمان: کامبیز حیدرزاده و مرجان مهیمنی، مؤسسه کتاب مهربان نشر، تهران، ایران
باکاک، رابرت(1398). مصرف، انتشارات شیرازه کتاب ما، تهران، ایران.
پاترسون، مارک (1398). مصرف و زندگی روزمره. ترجمه: جمال محمدی، نرگس ایمانی مرنی، نشر نی، تهران، ایران.
گیدنز، آنتونی(1383). تجدّد و تشخّص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمه: ناصر موفقیان، نشر نی، تهران، ایران.
کاریگان، پیتر. (1397). جامعهشناسی مصرف، مترجم: سعید صدرالاشرافی، نشر گل آذین، تهران، ایران.
گرونو، یوکا (1392). جامعهشناسی سلیقه، ترجمه: مسعود کیانپور، نشر مرکز، تهران، ایران.
فاضلی، محمد(1382). مصرف و سبک زندگی، انتشارات صبح صادق، تهران، ایران.
فاضلی، محمد(1384). جامعهشناسی مصرف موسیقی، نشریه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 4، ص: 27-54.
راودراد، اعظم و شایگان، خشایار(1391). ویژگیهای اجتماعی مخاطبان نقاشی مدرن و مردمپسند در ایران، دوفصلنامه جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال چهارم، شماره 2، ص: 39-64.
رحمتی، محمدمهدی و مرادخانی، همایون و سلطانی گرد فرامرزی، مهدی و مرادی، سجاد (1391). هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی؛ مطالعة مصرف کالاهای فرهنگی غیرمجاز در شهر تهران. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)، ص: 111-85.
رحمتی، محمدمهدی و مرادی، سجاد(1389). توزیع اجتماعی الگوی مصرف (بررسی سلیقههای هنری در شهر تهران)، دوفصلنامه جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال دوم، شماره اول، ص: 5-32
لیت، کالین (1382). تجربهی زیبایی شناختی، مترجم: فرزانه علیا، فصلنامه خیال (فرهنگستان هنر)، شماره 7، پائیز 1382، ص: 49-34.
شریعتی، سارا (1386). جامعهشناسی بیهنرها (تحلیلی بر جامعهشناسی دریافت هنری). پژوهشنامه فرهنگستان هنر، شماره 2، فروردین و اردیبهشت 86.
بِنِت، اندی(1393). فرهنگ و زندگیِ روزمره، ترجمه: لیلا جوافشانی، حسن چاوشیان، نشر اختران، تهران، ایران.
هاسپرز، جان و اسکراتن، راجر(1379). فلسفهی هنر و زیباییشناسی، ترجمه: یعقوب آژند، انتشارات دانشگاه تهران، تهران، ایران.
احمدی، بابک (1393). حقیقت و زیبایی، نشر مرکز، تهران، ایران.
رامین، علی (1390). نظریههای فلسفی و جامعهشناختی در هنر، نشر نی، تهران، ایران.
نیازی، محسن و افرا، هادی. (1397). بازسازی معنایی هویت شخصی پستمدرن (مورد مطالعه: جوانان شهر بجنورد)، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی، ص:69-31.
رفیعیجیردهی، علی و حبیبزاده خطبهسرا، رامین (1391). بررسی عوامل مؤثر بر هویت جمعی (محلی، ملی و جهانی) شهروندان گیلک. مطالعات توسعه اجتماعی – فرهنگی، دوره 2، شماره 1، ص: 129-100.
Bihagen, E., & Katz-Gerro, T. (2000). Culture consumption in Sweden: The stability of gender differences. Poetics, 27(5-6), 327-349.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Guest, G., Namey, E., & Chen, M. (2020). A simple method to assess and report thematic saturation in qualitative research. PLoS One, 15(5), e0232076.
Katz-Gerro, T. (2002). Highbrow cultural consumption and class distinction in Italy, Israel, West Germany, Sweden, and the United States. Social forces, 81(1), 207-229.
Dimaggio, P., & Useem, M. (1978). Social Class and Arts Consumption: The Origins and Consequences of Class Differences in Expo Exposure. Theory and Society, (5,141-161).
Katz-Gerro, T., & Sullivan, O. (2010). Voracious cultural consumption: The intertwining of gender and social status. Time & Society, 19(2), 193-219.
Virtanen, T. (2005, July). Dimensions of Taste for Cultural Consumption–A Cross-cultural Study on Young Europeans. In Proceedings of the 8th AIMAC Conference (pp. 3-6).
Warde, A. (1992). Notes on the relationship between production and consumption. In Consumption and class (pp. 15-31). Palgrave Macmillan, London.