داوری اردکانی، نگار(1386). "نمادهای هویت ایرانی و زبان فارسی"، مطالعات ملی، شماره 2، صص 3-26.
دیلینی، تیم(1388). نظریههای کلاسیک جامعهشناسی، ترجمهی بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی، تهران: نی.
رفعتجاه، مریم(1386). "هویت انسانی زن در چالش آرایش و مد"، مطالعات راهبردی زنان، شماره 38، صص 135-179.
سیدمن، استیون(1391). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمهی هادی جلیلی، تهران: نی.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق.
فرخنیا، رحیم؛ لطفی، اعظم(1390). "بررسی تأثیر فضای مجازی اینترنت بر مدگرایی"، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 77، صص 92-115.
کرایب، یان(1384). نظریه اجتماعی کلاسیک، ترجمهی شهناز مسمیپرست، تهران: آگه.
کیویستو، پیتر(1380). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نی.
گیرود، پییر(1380). نشانهشناسی، ترجمهی محمد نبوی، تهران: آگه.
معیدفر، سعید؛ حقیقی، عبدالحمید(1387). "عوامل اجتماعی گرایش به مد در میان جوانان 15 تا 29 ساله تهرانی"، مطالعات جوانان، شماره 14 و 15، صص 137-150.
میرزایی، خلیل؛ برغمندی، هادی(1387). "رابطه با جنس مخالف و عوامل مؤثر بر آن"، رفاه اجتماعی، شماره 34، صص 141-172.
هاشمی، سید ضیاء(1384). بررسی گروههای مرجع جوانان شهر تهران، رسالهی دکتری، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
هنسن، جوزف؛ رید، ایولین؛ آلیس واترز، ماری(1381). آرایش، مد و بهرهکشی از زنان، ترجمهی افشنگ مقصودی، تهران: گل آذین.
Bing, H. (2014). “Current Fashion Buying Among Indian Female Upper-Middle Class With Reference To Tamil Nadu”, International Journal Of Marketing, Financial Services & Management Research, IJMFSMR, 3 (6), pp. 117-128.
Bocock, R, (1992). “Consumption and Lifestyle”, London: Rutledge.
Esfidani, M. R., Nazari, M., Karimi Davijani, M. (2014). “Factors influencing social shopping behavior of fashion in Tehran apparel market”, Management Science Letters, 4, pp. 1201–1210.
Featherston, M. (1991). “The body in consumer culture in: M. Featherston(Ed) Social process and Cultural Theory”, London: Sage.
McFatter, R. D. (2002). “Fashion Involvement Of Affluent Female Consumers”, Submitted to the Graduate Faculty of the Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Science in The School of Human Ecology.
Merton, R. (1957). “Social Theory and Social Structure”, NewYork: Glencoe Free Press.
Mukoko, A. (2012). “Fashion Awareness And Interest Among Female Students At A College In Gweru, Zimbabwe”, International Journal of Asian Social Science, 2 (11), pp. 1956-1966.
Park, E. J., Forney, J.C. (2006). “Cultural Impact on Impulse Buying of Y Consumers' in the U.S. and Korea”, 2006 AMS/KAMS CPM Conference, Seoul, Korea.
O'Cass, A., Julian, C. C. (2001). “Fashion clothing consumption: studying the effects of materialistic values, self-image/product-image congruency relationships, gender and age on fashion clothing involvement”, in S Chetty & B Collins (eds), Bridging marketing theory and practice: Proceedings of the Australian and New Zealand Marketing Academy (ANZMAC) Conference, Auckland, New Zealand, 1-5 December, Massey University Press, Auckland, New Zealand.
Simmel, G. (1981). “Fashion”, in G. B. Sproles (ed). Perpective on Fashion, Minneapolis, Min: Burgess (originally published in International Quarterly (1904) 10: 55-130).
Simmel, G. (1986). “Die Mode”, in G. Simmel Philosophische Kulture, Berlin: Klaus Wagenbach