اوجاقلو، سجاد و زاهدی، محمدجواد (1384). بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین ساکنان شهر زنجان، مجله جامعهشناسی ایران، دوره ششم، شماره 4.
چلبی، مسعود (1381). جامعهشناسی نظم؛ تحلیل و تشریح نظری نظم اجتماعی، چاپ اول، تهران: نشر نی.
رفیع پور، فرامرز (1387). آناتومی یا آشفتگی جامعه، چاپ اول، تهران: انتشارات سروش.
شارع پور، محمود و دیگران (1386). رتبهبندی سرمایه اجتماعی در مراکز استانهای کشور، فصلنامه رفاه اجتماعی، سال هفتم، شماره 26.
کلمن، جیمز (1377). بنیاد نظریههای اجتماعی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
شارع پور، محمود (1380). فرسایش سرمایه اجتماعی و پیامدهای آن، نامه انجمن جامعهشناسی، سال اول، شماره یک.
زینآبادی، مرتضی (1387). بررسی وضعیت اعتماد در جامعه ایران و راههای بازسازی آن، پژوهشنامه شماره 16، گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تهران.
پهلوان، منوچهر (1385). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر تغییر ارزشهای جوانان، پایاننامه دکتری جامعهشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران.
مهندسین مشاور مازند طرح (1387). طرح آمایش سرزمین استان مازندران، گزارش اولیه بخش فرهنگ و سرمایه اجتماعی.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1381). ارزشها و نگرشهای ایرانیان، دفتر طرحهای ملی، موج دوم، تهران، ویرایش اول.
داناییفرد، حسن؛ حسینی، سید یعقوب و شیخها، روزبه (1392). روششناسی کیو: شالودههای نظری و چارچوب انجام پژوهش، چاپ اول، تهران: صفار.
خوشگویان فرد، علیرضا (1386). روششناسی کیو. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صداوسیما.
نیکرفتار، طیبه (1391). روش کیو و کاربرد آن در یک مطالعه موردی. چاپ اول، تهران: نگاه دانش.
حیدرآبادی، ابوالقاسم (1392). اعتماد اجتماعی و عوامل اجتماعی - فرهنگی مؤثر بر آن، مجله تخصصی جامعهشناسی، سال اول، شماره اول.
آزاد ارمکی، تقی و همکاران (1377). گزارش تفصیلی بررسی مقدماتی ارزشهای جهانی، موسسه مطالعات و پژوهشهای اجتماعی، دانشگاه تهران.
ازکیا، مصطفی و غفاری، غلامرضا (1384). جامعهشناسی توسعه، چاپ پنجم، تهران: انتشارات کیهان.
امیرکافی، مهدی (1380). اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن، نمایه پژوهشی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماره 18.
الوانی، سید مهدی و حسن داناییفرد (1380). مدیریت دولتی و اعتماد عمومی و دانش مدیریت، ویژهنامه مدیریت دولتی، شماره.55
کتابی، محمود؛ ادیبی سده، مهدی؛ قاسمی، وحید و صادقی، ستار (1389). سنجش اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن، جامعهشناسی کاربردی سال بیست و یکم، شماره چهارم.
Aggarwal, R., Goodell, J. W., & Selleck, L. J. (2015). Lending to women in microfinance: Role of social trust. International Business Review, 24(1), 55-65.
Alesina, A., & Ferrara, E. L. (2000). The determinants of trust. Retrieved from
Arnott, D. C. (2007). Trust-current thinking and future research. European Journal of Marketing, 41(9/10), 981-987.
Barron, J. M., & Loewenstein, M. A. (1985). On employer-specific information and internal labor markets. Southern Economic Journal, 431-445.
Bélanger, É., & Nadeau, R. (2005). Political trust and the vote in multiparty elections: The Canadian case. European journal of political research, 44(1), 121-146.
Burke, K., & Calton, J. M. (2010). A framework describing the relationships among social technologies and social capital formation in electronic entrepreneurial networking. E-Collaboration Technologies and Organizational Performance: Current and Future Trends: Current and Future Trends, 199.
Coleman, J. S. (1994). Foundations of social theory: Harvard university press.
Cook, J., & Wall, T. (1980). New work attitude measures of trust, organizational commitment and personal need non‐fulfilment. Journal of occupational psychology, 53(1), 39-52.
Ding, Z., Au, K., & Chiang, F. (2015). Social trust and angel investors' decisions: A multilevel analysis across nations. Journal of Business Venturing, 30(2), 307-321.
Fukuyama, F. (1999). Social capital and civil society. Paper presented at the IMF conference on Second Generation reforms.
Garbarino, E., & Johnson, M. S. (1999). The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships. the Journal of Marketing, 70-87.
Gilson, L. (2003). Trust and the development of health care as a social institution. Social science & medicine, 56(7), 1435-1438.
Hart, C. W., & Johnson, M. D. (1999). Growing the trust relationship. Marketing Management, 8(1), 8.
Inglehart, R. (1997). Modernization and postmodernization: Cultural, economic, and political change in 43 societies (Vol. 19): Cambridge Univ Press.
Johnson, D., & Grayson, K. (2005). Cognitive and affective trust in service relationships. Journal of Business research, 58(4), 500-507.
Johnson, N. D., & Mislin, A. A. (2011). Trust games: A meta-analysis. Journal of Economic Psychology, 32(5), 865- 889.
Johnson, R. W. (1980). Public trust protection for stream flows and lake levels. UC Davis L. Rev., 14, 233.
Johnson, T. J., & Kaye, B. K. (2009). In blog we trust? Deciphering credibility of components of the internet among politically interested internet users. Computers in Human Behavior, 25(1), 175-182.
Knack, S., & Keefer, P. (1997). Does social capital have an economic payoff? A cross-country investigation. The Quarterly journal of economics, 1251-1288.
Kong, D. T. (2015). A gene–environment interaction model of social trust: The 5-HTTLPR S-allele prevalence as a moderator for the democracy–trust linkage. Personality and Individual Differences, 87, 278-281.
Kramer, R. M. (1999). Trust and distrust in organizations: Emerging perspectives, enduring questions. Annual review of psychology, 50(1), 569-598.
Leibrecht, M., & Pitlik, H. (2015). Social trust, institutional and political constraints on the executive and deregulation of markets. European Journal of Political Economy, 39, 249-268.
Leonardi, R., Nanetti, R. Y., & Putnam, R. D. (2001). Making democracy work: Civic traditions in modern Italy: Princeton University Press.
Martins, N. (2002). A model for managing trust. International Journal of Manpower, 23(8), 754-769.
Misztal, B. A. (1996). Trust in modern societies : the search for the bases of social order. Cambridge, U.K.
Cambridge, Mass.: Polity Press ;
Blackwell Publishers, Inc.
Nye Jr, J. S., & Zelikow, P. D. (1997). Conclusion: Reflections, conjectures, and puzzles. Why people don’t trust government, 253-281.
Putnam, R. D., Leonardi, R., & Nanetti, R. Y. (1994). Making democracy work: Civic traditions in modern Italy: Princeton university press.
Raiser, M., Haerpfer, C., Nowotny, T., & Wallace, C. (2002). Social capital in transition: a first look at the evidence. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, 693-720.
Rawlins, B. R. (2008). Measuring the relationship between organizational transparency and employee trust.
Robbins, B. G. (2016). From the general to the specific: How social trust motivates relational trust. Social science research, 55, 16-30.
Shaw, R. B. (1997). Trust in the balance: Building successful organizations on results, integrity, and concern: Jossey-Bass.
Steelman, T. A., & Maguire, L. A (1999) Understanding participant perspectives: Q-methodology in national forest management. Journal of policy analysis and management, 18(3), 361-388.
Stephenson, W. (1953). The study of behavior; Q-technique and its methodology.
Szklarski, B., & Sztompka, P. (2001) Trust: A Sociological Theory: JSTOR.
Uslaner, E. M. (2004). Trust and social bonds: Faith in others and policy outcomes reconsidered. Political Research Quarterly, 57(3), 501-507.
Van Exel, J., & De Graaf, G. (2005). Q methodology: A sneak preview. Retrieved January, 24, 2009.