آزاده، ا. (1389). ادعای پایگاهی و سبک زندگی فرهنگی و مادی. تحلیل اجتماعی نظم و نابرابری اجتماعی(59)، 129-146
استریناتی، د.(1388). مقدمه ای بر نظریه های فرهنگ عامه.(ترجمه ثریا پاک نظر). تهران: گام نو
اسولیوان ، ت.، هارتلی ، ج.، ساندرز ، د.، و فیسک ، ج. (1385). مفاهیم کلیدی ارتباطات. تهران: فصل نو.
اینگلهارت، ر. (1373). تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی (ترجمه مریم وتر) تهران: انتشارات کویر
باکاک، ر. (1381). مصرف (ترجمه خسرو خسروی) تهران: شیرازه.
بشیر ، ح.، و افراسیابی ، م. ص. (1391). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 5(17)، 62-31.
بودریار ، ژ. (1389). جامعه مصرفی (ترجمه پیروز ایزدی) تهران: ثالث.
پاکسرشت، س.، و نوری، ح. (1386). بررسی پیامدهای کاربرد فراغتی اینترنت بر رفتارهای فراغتی جوانان تهرانی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات(3)، 51-78.
چاوشیان، ح.، و اباذری، ی. (1381). ازطبقه اجتماعی تا سبک زندگی؛ رویکردهای نوین در تحلیل جامعه شناختی هویت اجتماعی. مطالعات جامعه شناختی، 2(8)، 3-28.
خلیلیآذر، ه. (1392). شناخت ویژگی های شبکه های اجتماعی و اثرات آن ها بر روابط بین فردی نوجوانان. پژوهش های ارتباطی، 3(20)، 155-182.
ذکایی، م. س. (1383). جوانان و فراغت مجازی. مطالعات جوانان(6)، 1-25.
ذکایی، م. س. (1386). تحول الگو های سبک زندگی جوانان ایران در س. ر. صالحی (ویراستار)، الگو های سبک زندگی ایرانیان، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
ذکایی، م. س. (1391). فراغت، مصرف و جامعه تهران تیسا
ذکایی، م. س.، و پورغلامآرانی، ز. (1384). خرده فرهنگ یا مصرف فرهنگی: پژوهشی در بین دختران دانش آموزان شهر تهران. مطالعات فرهنگی و ارتباطات(4)، 1-26.
ذکایی، محمد سعید(1385). جامعه شناسی جوانان ایران. تهران: آگه
ساداتی ، س. ن.، و کوهی ، ا. (1392). بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر رسانه های سنتی فصل نامه پژوهش های ارتباطی(74)، 86-65.
سپهری، آ. (1393). تحلیل سبک زندگی جوانان کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک. مطالعات جوان و رسانه، 1(4)، 13-40.
شالچی، وحید(1386). سبک زندگی جوانان کافی شاپ، فصلنامه تحقیقات فرهنگی شماره 1 صص 115 ـ 93
شاهنوشی، م.، و تاجی، م. ر. (1391). تاثیر شبکه های اجتماعی بر سبک زندگی جوانان در شهرستان شهرکرد. مطالعات ملی، 3(13)، 91-112.
شرف الدین ، س. ح.، علم الهدی ، س. ع.، و نوروزی ، م. ج. (1393). ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی سایبری مطالعات فرهنگ ارتباطات، 15(27)، 35-37.
شهابی، م. (1386). سبک های زندگی جهان وطنانه در میان جوانان ایرانی و دلالت های سیاسی آن. در س. ر. صالحی(ویراستار)، الگو های سبک زندگی ایرانیان، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
عدلیپور، ص.، سپهری، آ.، و علیزاده، م. ح. (1392). شبکه اجتماعی فیس بوک و روابط خانوادگی کاربران جوان ایرانی. رسانه و خانواده، 2(2)، 71-93.
فاضلی، م. (1387). تصویری از سبک زندگی فرهنگی جامعه ی دانشجویی. تحقیقات فرهنگی، 1(1)، 175-198.
فدرستون ، م. (1393). مصرف و پسامدرنیسم (ترجمه حسین حسنی) تهران: جامعه شناسان
فیسک ، ج. (1388). درآمدی بر مطالعات ارتباطی (ترجمه مهدی غبرایی) تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها
قاسمی ، و.، عدلی پور ، ص.، و برندگی ، ب. (1393). رابطه استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک با تصور بدن در میان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان مطالعات زنان، 12(3).
کاظمی، ع. (1387)، مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
کوثری، م. (1386). جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکه دوست یابی "اورکات". تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
گیدنز، آ. (1378): تجدد و تشخص( ترجمه ناصر موفقیان) تهران: نشر نی
گیدنز، آ.(1387) جامعه شناسی(ترجمه حسن چاوشیان). تهران: نشر نی
مایلز، ا. و مایلز، م.(1392) شهر های مصرفی. (ترجمه مرتضی قلیچ و محمد حسین خطیبی بایگی). تهران: تیسا
مهدویکنی، م. س. (1387). مفهوم سبک زندگی و گستره ی آن در علوم اجتماعی. تحقیقات فرهنگی، 1(1)، 199-230.
میلنز ، آ.، و براویت، ج. (1392). درآمدی بر نظریه فرهنگی معاصر. تهران: ققنوس.
هال، ا.(1391). معناف فرهنگ و زندگی اجتماعی. (ترجمه احمد گل محمدی) تهران: نی.
Adler, A. (1956). The Individual Psychology of Alfred Adler: A Systematic Presentation in Selections from His Writings. New York : Basic Books
Alexander, J. C. (2003). The meanings of social life a cultural sociology. Oxford; New York: Oxford University Press.
Andersson, M., & Jansson, A. (1998). The Blurring of Distinctions. Media Use and the Progressive Cultural Lifestyle. Nordicom Review, 2, 63-77.
Barker, C. (2004). The Sage dictionary of cultural studies. London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.
Bourdieu, Pierre (1977). Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste, Cambridge: Harvard University Press
Bruce, S., & Yearley, S. (2006). The Sage dictionary of sociology. London; Thousand Oaks, Calif.: Sage.
Castells, M. (1977). The urban question : a Marxist approach. Cambridge, Mass.: MIT Press.
Chaney, D. (1996) Lifestyle.London: Routledge.
Cockerham, W. C., Rütten, A., & Abel, T. (1997). Connceptualizing Contemporary Health Lifestyles. Sociological Quarterly, 38(2), 321-342
Douglas, M., & Isherwood, B. C. (1996). The world of goods: Towards an anthropology of consumption : with a new introduction. London: Routledge.
Edgar, A., & Sedgwick, P. R. (1999). Key concepts in cultural theory. London; New York: Routledge.
Featherstone, M. (2007). Consumer culture and postmodernism. Los Angeles: SAGE Publications
Fiske, J. (1989). Understanding popular culture. Boston: Unwin Hyman
Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures: selected essays. New York: Basic Books.
Hendricks, J., & Russell, H. L. (2009). Theorizing Lifestyle: Exploring Agency and Structure in the Life Course. In V. L. Bengtson, M. Silversteinm, N. M. Putney, & D. Gans (Eds.), Handbook of Theories of Aging. New York: Springer.
Hendricks, J., & Russell, H. L. (2009). Theorizing Lifestyle: Exploring Agency and Structure in the Life Course. In V. L. Bengtson, M. Silversteinm, N. M. Putney, & D. Gans (Eds.), Handbook of Theories of Aging. New York: Springer.
Kefalas, M. (2004). Labor for Love: Rethinking Class and Culture in the Case of Single Motherhood. In M. D. JACOBS & N. W. HANRAHAN (Eds.), The Blackwell Companion to the Sociology of Culture. Malden: BlackwellPublishing.
Miles, S., Anderson, A., & Meethan, K. (2002). The changing consumer : markets and meanings. London; New York: Routledge.
PETERSON, R. A. (1983). Patterns of Cultural Choice: A Prolegomenon. American Behavioral Scientist, 26(4), 422-438.
Reimer, B. (1995). Youth and modern lifestyles. In J. Fornäs & G. Bolin (Eds.), Youth culture in late modernity. London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.
Sathish, S., & Rajmohan, A. (2012). Consumer Behaviour and lifestyle Marketing International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 1(10), 152-166.
Scheys, M. (1987). The Power of Lifestyle. Society and Leisure, 10(2), 249-266.
Simmel, G. (1978). The philosophy of money. London; Boston: Routledge & Kegan Paul.
Sobel, M. E. (1983). Lifestyle Expenditures in Contemporary America: Relations Between Stratification and Culture. American Behavioral Scientist, 26(4), 521-533.
Spencer-Oatey, H. (2008). Culturally speaking : culture, communication and politeness theory. London; New York: Continuum.
Tylor, E. B. (1974). Primitive culture: researches into the development of mythology, philosophy, religion, art, and custom. New York: Gordon Press.
Veal, A. J. (1993). The concept of lifestyle: a review. Leisure Studies, 12(4), 233-252.
Veblen , T. (1899). The Theory of the Leisure Class. Oxford: Oxford University Press.
Weber, M. (1968). Economy and society; an outline of interpretive sociology. New York: Bedminster Press.