احقر، ق. (1385). «بررسی نقش فرهنگ سازمانی مدارس در فرسودگی شغلی دبیران دورة راهنمایی شهر تهران»، فصلنامة تعلیم و تربیت، س 22، ش 2، مسلسل 86.
آذر، ع. و ز. علیپور درویشی (1389). «طراحی الگوی ارتباط فرهنگ سازمانی و فرهنگ فردی با ادراک عدالت کارکنان (مطالعة موردی: بانکهای دولتی)»، فصلنامة اخلاق در علوم و فنّاوری، س 5، ش 3 و 4.
بیتس، د. و ف. پلاگ (1375). انسانشناسی فرهنگی، ترجمة محسن ثلاثی، تهران: علمی.
دانشپژوه، ف. و دیگران (1383). «بررسی رابطة میان فرهنگ سازمانی و فشار روانی شغلی در اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز»، مجلة تحقیقات پزشکی، س 3، ش 2 و 3، پیاپی 10.
زمینی، س. و د. حسینینسب (1388). «بررسی رابطة فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی (در میان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تبریز)»، فصلنامة مدیریت فرهنگ سازمانی، س 7، ش 20.
سرداری، ا. (1383). «بررسی رابطة فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی در مراکز علمی ـ پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری در شهر تهران»، دوماهنامة دانشور رفتار، س 11، ش 5.
سکاران، ا. (1381). روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمة محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: مؤسسة عالی آموزش و پژوهش برنامهریزی و مدیریت.
صباحی، پ. (1388). «سهم عوامل عاطفی و شناختی در رفتار ضد تولید کارکنان»، فصلنامة پژوهشهای روانشناختی، س 12، ش 3 و 4.
کرلینجر، ف. ا. و ا. پدهارز (1384). رگرسیون چندمتغیری در پژوهش رفتاری، ترجمة حسن سرایی، تهران: سمت.
گلپرور، م. و س. خاکسار (1387). «رفتارهای ضد تولید از دیدگاه سرپرستان و مدیران صنایع و سازمانها»، فصلنامة اخلاق در علوم و فنّاوری، س 3، ش 3 و 4.
گلپرور، م. و م. ع. نادی (1389). «ارزشهای فرهنگی و انصاف: عدالت سازمانی، رضایت شغلی و ترک خدمت»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، س 3، ش 1.
گلپرور، م. و ن. وکیلی (1388). «رابطة عدالت رویهای و توزیعی با رضایت از مزایا و نقش تعدیلکنندة فرهنگ سازمان»، فصلنامة راهبرد فرهنگ، دورة دوم، ش 7.
گلپرور، م.، س. علیمردانی، و ا. آقایی (1389). «نقش مؤلفههای جو اخلاقی سازمان بر رفتارهای انحرافی و رفتارهای مدنی و سازمانی: برخی پارادوکسها و پیشبینیها»، دومین کنگرة دوسالانة روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، 3 و 4 اسفند.
گلپرور، م.، ش. نیری، و ع. مهداد (1387). «رابطة استرس، فرسودگی هیجانی و رفتارهای انحرافی سازمانی در شرکت سهامی ذوبآهن: شواهدی برای مدل استرس ـ فرسودگی (عدم تعادل) ـ جبران»، مجلة روانشناسی اجتماعی (یافتههای نو در روانشناسی)، س 2، ش 8 .
Appelbaum, S. H., I. U. Soltero, and K. Neville (2005). ‘The Creation of an Unethical Work Environment: Organizational Outcome-based Control Systems’, Equal Opportunities International, 24 (2).
Bourne, S. and J. D. Snead (1999). ‘Environmental Determinants of Organizational Ethical Climate: A Community Perspective’, Journal of Business Ethic, 21.
Dávila, M. C. and M. A. Finkelstein (2011). ‘Individualism/ Collectivism and Organizational Citizenship Behavior’, Psicothema, 23 (3).
Ferraro, G. P. (1994). The Cultural Dimensions of International Business, New Jersey: Upper Saddle River.
Hales, S. D. (1997). ‘A Consistent Relativism’, Mind, 106 (421).
Hofstede, G. (1980). Culture’s Consequences: International Differences in Work Related Values, Thousand Oaks, CA: Sage.
Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations across Nations, Thousand Oaks, CA: Sage.
Johnson, J. S. (2007). ‘Organizational Justice, Moral Ideology, and Moral Evaluation as Antecedents of Moral Intent’, Unpublished Doctoral Dissertation in Human Development, Virginia Polytechnic Institute and State University.
Kim, T. Y. and K. Leung (2007). ‘Forming and Reacting to Overall Fairness: A Cross Cultural Comparison’, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 104.
Levine, E. L. (2010). ‘Emotion and Power (as Social Influence): Their Impact on Organizational Citizenship and Counterproductive Individual and Organizational Behavior’, Human Resource Management Review, 20.
Lo, H. H. (2008). ‘Belief in a Just World and Belief in Idealism as Predictors of the Perceptions of Distributive and Procedural Justice’, Web Journal of Chinese Management Review, 11 (2).
Maclane, C. N. and P. T.Walmsley (2010). ‘Reducing Counterproductive Work Behavior through Employee Selection’, Human Resource Management Review, 20.
Merchant, S. (2007). ‘Exploring the Influence of Cultural Values on the Acceptance of Information Technology: An Application of the Technology Acceptance Model’, Issues in Information Science and Information Technology, 4.
Osiander, A. (1998). ‘Rereading Early Twentieth-century IR Theory: Idealism Revisited’, International Studies Quarterly, 42.
Ouyang, Y. (2009). ‘Mediating Effects of Job Stress and Job Involvement under Job Instability: Banking Service Personnel of Taiwan as an Example’, Journal of Money, Investment and Banking, 11.
Peterson, D. K. (2002). ‘The Relationship between Unethical Behavior and the Dimensions of the Ethical Climate Questionnaire’, Journal of Business Ethics, 41 (4).
Rawwas, M.Y.A., Z. Swaidan, and M. Oyman (2005). ‘Consumer Ethics: A Cross Cultural Study of the Ethical Beliefs of Turkish and American Consumers’, Journal of Business Ethics, 57.
Ren, R. (2007). ‘Quality of Supervisor-subordinate Relationship, Cultural Values, and Organizational Justice’, Unpublished Doctoral Dissertation in Management, Texas A and M University.
Richmond, K. A. (2001). ‘Ethical Reasoning, Machiavellian Behavior, and Gender: The Impact on Accounting Students’ Ethical Decision Making’, Unpublished Doctoral Dissertation in General Business with a Major in Accounting, Virginia, Blacksburg University.
Skitka, L. J. (2002). ‘Do the Means always Justify the Ends, or Do the Ends Sometimes Justify the Means? A Value Protection Model of Justice Reasoning’, Personality and Social Psychology Bulletin, 28 (5).
Smith, P. B., K. F. Peterson, and S. H. Schwartz (2002). ‘Cultural Values, Sources of Guidance, and Their Relevance to Managerial Behavior; A 47-nation Study’, Journal of Cross-Cultural Psychology, 33 (2).
Sower, V. E. and J. C. Sower (2005). ‘Moderator Variables in Cultural Values and Business Ethics Research: Important to External Validity’, Southwest Business and Economics Journal, 5.
Stephenson, J. (2008). ‘The Cultural Values Model: An Integrated Approach to Values in Landscapes’, Landscape and Urban Planning, 84.
Triandis, H. C. (2001). ‘Individualism-collectivism and Personality’, Journal of Personality, 69 (6).