آبراهامیان، یرواند، (1389). ایران بین دو انقلاب، ترجمه احمد گل محمدی و محمد ابراهیم فتاحی ولیلایی، چاپ شانزدهم، تهران: نشر نی
اتحادیه، منصوره،(1361). مرامنامه ها و نظامنامه های احزاب سیاسی در ایران در دومین دوره مجلس شورای ملی، چاپ اول، تهران: نشر تاریخ ایران
آجودانی، لطف الله:(1396). روشنفکران ایران در عصر مشروطیت، چاپ سوم نشر اختران.
آجودانی، ماشالله:(1396). مشروطه ایرانی، چاپ دهم، تهران: نشر اختران
اختیاری، زهرا و مرادعلی واعظی،(1387). نقش مخاطب در تحول شعر مشروطه،مجلة دانشکدة ادبیات وعلوم انسانی مشهد،شماره 160، صص 48-27
آدمیت، فریدون: (1345). اندیشه های میرزا فتحعلی آخوند زاده، چاپ اول، تهران: انتشارات خوارزمی
آدمیت، فریدون،(1354). امیر کبیر و ایران، تهران: انتشارات خوارزمی
آدمیت، فریدون،(1364). ایدئولوژی نهضت مشروطه، جلد اول، کانون کتاب ایران، چاپ اول، سوئد: کانون کتاب ایران
آدوی یل، م.ویکتور(1390). مجموعه مقالات موسیقی ایرانی، موسیقی ایرانی موسیقی نزد ایرانیان( در 1885میلادی) ترجمه حسینعلی ملاح،280-248
آرین پور، امیر اشرف، (1393). موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران، چاپ اول، تهران: انتشارات متن
اسلامی ندوشن، محمد علی، (1356). جام جهان بین، چاپ اول، تهران: نشر ایران مهر
آشوری، داریوش، (1394). دانشنامه سیاسی، چاپ بیست و چهارم، تهران: انتشارات مروارید
آشوری، داریوش، (1392). باز اندیشی زبان فارسی، چاپ ششم، تهران: نشرمرکز
اکلشال، رابرت و ریچارد جی و دیگران،(1385). مقدمه ای بر ایدئولوژیهای سیاسی، ترجمه محمد قائد، تهران: نشر مرکز
امانت، عباس، (1382). انقلاب مشروطیت ( از سری مقالات دانشنامه ایرانیکا)، ترجمه پیمان متین، تهران: نشر امیر کبیر
امینی، علی اکبر، (1390). گفتمان ادبیات سیاسی ایران در آستانه دو انقلاب،چاپ اول، تهران: انتشارات اطلاعات،
بدیعی، نادره،(1354). تاریخچه ای بر ادبیات آهنگین ایران، تهران: انتشارات روشنفکر
بشیریه، حسین،(1381). دیباچه ای بر جامعه شناسی ایران، تهران: نشر نگاه معاصر
به خیال، مهدی، (1396). نامه های عارف قزوینی، چاپ اول، تهران: انتشارات هرمس
بینش، تقی، (1380). تاریخ مختصرموسیقی ایران، چاپ هفتم، تهران: نشر هوای تازه
بهار، ملک الشعرا،(1375). سبک شناسی، جلد سوم، چاپ هشتم، تهران: امیر کبیر
پایور، فرامرز، (1378). ردیف آوازی و تصنیف های قدیمی به روایت استاد عبدالله دوامی، چاپ اول، تهران: موسسه فرهنگی هنری ماهور
پور عظیمی، سعید،(1394). دلایل انزوای عارف قزوینی بر اساس مناسبات او با معاصرانش، فصلنامه تخصصی نقد ادبی، سال هشتم، شماره 29، ص 117-141
جعفری، مسعود،( 1386). سیر رومانتیسم در ایران: از مشروطه تا نیما، چاپ دوم، تهران: نشر مرکز
حاج سید جوادی، حسن، ( 1382). بررسی و تحقیق در ادبیات معاصر ایران، چاپ اول، تهران: انتشارات گروه پژوهشگران ایران
حجاریان، محسن،(1392). موسیقی و شعر: تفاوت و طبقه بندی، چاپ اول، تهران: انتشارات رشد آموزش
خاتمی، احمد و کاظم دزفولیان (1394). بررسی ناسیونالیسم ایرانی و عربی و بازتاب آن در شعر مشروطه ایران و نهضت عرب، سال پنجم، شماره 17، کاوشنامه ادبیات تطبیقی دانشگاه رازی، صص29-50
خالقی، روح الله،(1362). سرگذشت موسیقی ایران، چاپ دوم، تهران: انتشارات صفی علی شاه
خالقی، روح الله، ( 1385). نظری به موسیقی ایرانی، چاپ اول، تهران: انتشارات رهروان پویش
خسروی، رکن الدین،(1366). آواز گمشده، مجله چیستا، شماره 3
درویشی، محمدرضا، ( 1394). نگاه به غرب؛ بحثی در تاثیر موسیقی غرب بر موسیقی ایران، چاپ دوم، تهران: انتشارات ماهور
ذاکر حسین، عبدالرحیم، ( 1377). ادبیات سیاسی ایران در عصر مشروطیت، از استقرار مشروطیت تا خلع قاجار 1304-1285، جلد اول، چاپ اول، تهران: نشر علم
عارف قزوینی، ابولقاسم، ( 1395). دیوان اشعار، تدوین محمدعلی سپانلو و مهدی اخوت، چاپ چهارم، تهران: نشر نگاه
رامین، علی، (1393). مبانی جامعه شناسی هنر، چاپ دوم، تهران:نشرنی
راوندی، مرتضی، (1374). تاریخ اجتماعی ایران، جلد هشتم، چاپ دوم، تهران: انتشارات نگاه
راهگانی، روح انگیز(1377). تاریخ موسیقی ایران، تهران: انتشاران پیشرو
رحیمی، مصطفی،(1389).قانون اساسی مشروطه ایران و اصول دموکراسی، تهران: انتشارات نیلوفر
زیبا کلام، صادق، ( 1393). سنت و مدرنیته؛ ریشه یابی علل ناکامی اصلاحات و نوسازی سیاسی در ایران عصر قاجار، چاپ هشتم، تهران: انتشارات روزنه
غفاری، امید و محمود کتابی و دیگران( 1396) بررسی تطبیقی توسعة سیاسی درعصرمشروطیت ونخستین دهةانقلاب اسلامی(67-57)باتأکید برتوزیع قدرت،جامعه پژوهی فرهنگی،پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی، سال هشتم، شمارةاول، صص 91-119
سپنتا، ساسان،( 1377). تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران، چاپ اول، تهران: انتشارات ماهور
شایگان،داریوش،(1380).بتهای ذهنی وخاطرة ازلی ،تهران: امیرکبیر
شفیعی کدکنی، محمدرضا، (1359). ادوار شعر فارسی، چاپ اول، تهران: نشر توس
ضیمران، محمد،( 1390). میشل فوکو: دانش و قدرت، چاپ ششم، تهران: انتشارات هرمس
طباطبایی، سید جواد،(1387). جدال قدیم و جدید از نو زایش تا انقلاب فرانسه، چاپ اول، تهران: انتشارات ثالث
فراگنر،برتگ، (1377)خاطرات نویسیایرانیان،ترجمة مجیدجلیلوندرضائی،تهران: علمی وفرهنگی.
فوکو، میشل، (1383). اراده به دانستن، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، چاپ چهارم، تهران: نشرنی
کاتم، ریچارد،( 1378). ناسیونالیسم در ایران، ترجمه احمد تدین، جاپ دوم، تهران: انتشاران کویر
کاتوزیان، محمدعلی،(1372). دموکراسی، دیکتاتوری و مسولیت ملت، مجله اطلاعات سیاسی-اقتصادی، شماره 67، ص4
کاظمی، سید علی اصغر،( 1376). بحران نوگرایی و فرهنگ سیاسی در ایران معاصر، تهران: نشر ققنوس
کرمانی، ناظم الاسلام،(1371). تاریخ بیداری ایرانیان، چاپ چهارم، تهران: نشر امیر کبیر
کریمی حکاک، احمد،(1384). طلیعه تجدد در شعر فارسی، ترجمه مسعود جعفری، تهران: انتشارات مروارید
کسروی، احمد،(1363).تاریخ مشروطه ایران، چاپ شانزدهم، تهران: انتشارات خوارزمی
کوهستانی نژاد، مسعود،( 1384). موسیقی در عصر مشروطه؛ پژوهشی در هنر عصر مشروطیت، چاپ اول، تهران: نشر مهر نامک
کیخا، عصمت،(1388). مناسبات قدرت و قانون در ایران معاصر،چاپ اول، تهران : پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
گامبن،گ.گ،(1357). عارف شاعر مردم، ترجمه غلامحسین متین، تهران: انتشارات آبان
ملائی توانی، علیرضا(1391). تبیین ریشه های اجتماعی اقتصادی انقلاب مشروطه، تحقیقات تاریخ اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی ،سال دوم، شمارةدوم، صص 159-135
ملک پور، جمشید،(1363). ادبیات نمایشی در ایران( نخستین کوشش تا دوره قاجار)، جلد اول، تهران: نشر طوس
منیب،الرحمن،(1378)شعردوره مشروطیت،ترجمه یعقوب آژند، تهران: نشرروزگار
مومنی، باقر،(1352). ادبیات مشروطه، چاپ اول، تهران: نشر گلشایی
میثمی، حسین، (1394). «شکل گیری کنسرت در دوره قاجار»، نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، 1394 ،شماره 10، ص 109-95.
میلر، پیتر،( 1393). سوژه ، استیلا و قدرت در نگاه هورکهایمر ، مارکوزه ، هابرماس و فوکو، ترجمه افشین جهاندیده و نیکو سرخوش،چاپ هفتم، تهران: نشر نی
ورهام، غلامرضا،(1369). تاریخ سیاسی و سازمانهای اجتماعی ایران در عصر قاجار، چاپ دوم، تهران: انتشارات معین
هدایت، مخبر السلطنه،(1383).خاطرات و خطرات، چاپ چهارم، تهران: انتشاران زوار
هودیه، آندره، (1389). فرمهای موسیقی، ترجمه محسن الهامیان، چاپ اول، تهران: نشر دنیای نو
یورگنسن، ماریان،(1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمه هادی جلیلی، چاپ اول، تهران: نشر نی
Bannister, Matthew, (2010).“I’m Set Free . . . ”: The VelvetUnderground, 1960s Counterculture,and Michel Foucault, Popular Music and Society, Vol. 33, No. 2, , pp. 163–178, ISSN 0300-7766 (print)/ISSN 1740-1712 (online) q 2010 Taylor & Francis DOI: 10.1080/03007760903142889
Bertens, Hans,(2005). literary Theory The Basics, Routledge, USA.
Fatemi, Sassan, (2005). Music, Festivity, and Gender in Iran from the Qajar to the Early Pahlavi Period, ISSN 0021-0862, Iranian Studies, volume 38, number 3, The International Society for Iranian Studies, DOI 10.1080=00210860500300796
Foucault, M, (1972). The Archaeology of Knowledge, A.M. Sheridan Smith, trans. (New York, Pantheon Books).
Graham. J Linda,(2011). The Product of Text and ‘Other’ Statements: Discourse analysis and the critical use of Foucault_, Educational Philosophy and Theory, Vol. 43, No. 6, DOI: 10.1111/j.1469-5812.2010.00698.x
Jahanbegloo, Ramin,(2013). Democracy in Iran, palgrave macmilan, UK.
Joanna K Fadyland David A Nichollas,(2013). Foucault, the subject and the research interview: a critique of methods, aPerson Centred Research Centre, Health and Rehabilitation Research Institute,Nursing Inquiry; 20(1): 23–29, DOI: 10.1111/nin.12011
Rosenthal, Irena,(2016). Ontology and political, theory: A critical encounter, between Rawls and Foucault, European Journal of Political Theory, pp. 1–21, Reprints and permissions:sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav
DOI: 10.1177/1474885116659633
Torfeh, Massumeh, (2005). Political thought and Political history, edited by Moushe Gammer, Tailor&Francis e-library,pp118-149