منابع
- اباذری.یوسف،(1389). خرد جامعه شناسی، تهران: طرح نو.
- استراوس.آنسلم،کربین. جولیت،(1390).مبانی پژوهش کیفی،ترجمه ابراهیم افشار،تهران: نشر نی.
- تازه کند. جمال،(1391). نقش برنامه های درسی علوم اجتماعی در پرورش مهارت های شهروندی، فصل نامه راهبردی آموزش، دوره 5، شماره 3.
- پارسانیا.حمید و دیگران،(1392). جامعه شناسی 1 ، تهران: : شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران.
- پارسانیا.حمید،(1392). جامعه شناسی 2 ، تهران: شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران.
- پور رضا. سیده صدیقه،(1388). بررسی کمی وکیفی محتوای کتاب جامعه شناسی دوره متوسطه (علوم انسانی) بر اساس دیدگاه اجتماعی در برنامه ریزی درسی، مجله علوم تربیتی،سال دوم،شماره 6.
- پیوزی. مایکل،(1390). یورگن هابرماس، ترجمه احمد تدین،تهران: نشر هرمس
- پور زارعیان. ناصر،(1390). بررسی میزان بازتاب هویت ملی – مذهبی در محتوای کتاب جامعه شناسی 2 دوره متوسطه، شورای تحقیقات استان آذربایجان شرقی، کمیته پژوهشی ناحیه 5 تبریز.
- دلاور.علی ،(1385). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ،تهران : نشر ویرایش.
- دلاور. علی ،(1384).مبانی نظری و عملی پژوهشی در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: انتشارات رشد.
- دواس.ای.دی،(1391). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی،تهران: نشر نی.
- رجب زاده. احمد و دیگران،(1392). مطالعات اجتماعی،تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
- ریتزر.جورج،(1388). نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر،ترجمه محسن ثلاثی، تهران:انتشارات علمی.
- سیدمن.استیون،(1390). کشاکش آرا در جامعه شناسی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
- علی پور. امید(1392)، تحلیل موضوعی و روش شناختی پایا ن نامه های کارشناسی ارشد علوم اجتماعی در دانشگاه گیلان1388-1376، نشریه علوم اجتماعی ، شماره 61.
- فتحی. فاطمه،(1383). جایگاه مهارت های اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان در کتاب های درسی عمومی دوره متوسطه، دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال یازدهم دوره جدید،شماره 9.
- فتحی.اعظم،(1387) هویت ملی در کتاب های درسی آموزش وپرورش مورد مطالعه:دوره متوسطه، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم شماره 3.
- فلیک. اووه،(1391). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی،تهران: نشر نی.
- قلی پور. سیاوش،(1388). شناخت و علایق انسانی در جامعه شناسی ایران، تهران:مجله جامعه شناسان ایران ، دوره دهم، شماره2.
- کاپلستون،فردریک،(1362). تاریخ فلسفه،ترجمه جلال الدین مینوی،تهران: انتشارات علمی وفرهنگی.
- کانت،امانوئل،(1390). سنجش خرد ناب،ترجمه شمس الدین ادیب سلطانی،تهران:امیر کبیر.
- کنوبلاخ.هوبرت،(1390). مبانی جامعه شناسی معرفت، ترجمه کرامت اله راسخ،تهران:نشر نی.
- کریمی. جلیل،(1391). پوزیتیویسم و جامعه شناسی، کرمانشاه: انتشارات دانشگاه رازی.
- کهنه پوشی.سید مصلح وسیدحامد(1388). تحلیل محتوای مفهوم هویت کتاب های درسی جامعه شناسی 1و2(رشته ادبیات وعلوم انسانی دوره ی متوسطه)،فصلنامه مطالعات برنامه درسی،شماره 14.
- گلوور.دیوید و دیگران،(1390). جامعه شناسی معرفت، ترجمه شاپور بهیان و دیگران،تهران: انتشارات سمت.
- مارکس.کارل ،(1379).لودیک.فوئرباغ و ایدئولوژوی آلمانی،ترجمه پرویز بابایی،تهران: نشر مرکز.
- محمد پور.احمد،(1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 1، جلد دوم ،تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- محمد پور.احمد،(1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 2، جلد دوم ،تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- محمد پور.احمد،(1390). روش در روش درباره ساخت معرفت در علوم انسانی، ،تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- مردیت.گال و همکاران(1392). روش تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی، ترجمه احمد رضا نصر و همکاران،تهران: انتشارات سمت.
- میرزایی.حسن،(1391). تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران از منظر توجه به ویژگی های شهروند جهانی، مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال نهم، دور دوم شماره 8.
- لوکاچ.گئورگ،(1378). تاریخ و آگاهی طبقاتی، ترجمه محمد چعفر پوینده،تهران: نشر تجربه.
- هاو.ای.ال،(1386). یورگن هابرماس، ترجمه جمال محمدی،تهران: گام نو.
- -یعقوبی.رحیم،(1389).بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دوره متوسطه، مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره 13 شماره 4.