منابع
ابراهیمی، قربانعلی(1372). «اجتماع علمی: ساختار و هنجارهای آن». رهیافت؛ شماره 5. شورای پژوهشهای علمی کشور، صص30-40.
ابراهیمی، قربانعلی و عباس بهنویی گده(1391). «بررسی جامعه شناختی چالشهای اجتماع علمی دانشگاه». پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. بهار 91. شماره 63، صص1 – 24.
اعتماد، شاپور(1378). ساختار علم و تکنولوژی در ایران و جهان. تهران: نشر مرکز.
بوردیو، پیر (1386) علم علم و تامل پذیری، ترجمه یحیی امامی، تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
خالقی، نرگس (1387) «اخلاق پژوهش در حوزه علوم اجتماعی»، فصلنامه اخلاق در علم و فناوری،سال سوم، شماره 1 و 2،صص83 – 92.
جلیلی، مهناز ، محمدجواد زاهدی مازندرانی و فرهنگ ارشاد (1396) بررسی وضعیت اجتماع علمی استادان علوم اجتماعی شهر تهران (با اتکا بر نظریة میدان پیر بوردیو)، مسائل اجتماعی ایران، سال 9، شمارة 2، صص 5 – 26.
خسروخاور، فرهاد(1384). اجتماع علمی در ایران از دید پژوهشگران نخبه. مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
ذاکرصالحی، غلامرضا (1389) تقلب علمی، جنبههای اجتماعی و حقوقی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
رفیع پور، فرامرز(1381).موانع رشد علمی در ایران و راه حل های آن. تهران: شرکت سهامی انتشار
شارع پور، محمد؛ تقی آزاد ارمکی و صادق صالحی(1380). روند جهانی جامعه شناسی: تحلیلی از اجتماع علمی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی. سال اول شماره سوم.
عباداللهی چندانق، حمید و زهرا خستو(1391). اجتماع علمی در دانشگاه های ایران: مطالعه موردی دانشکده های علوم اجتماعی دانشگاه های علامه طباطبایی و تهران. مجله جامعه شناسی ایران. شماره 4، صص24 – 59.
فاضلی، نعمت الله(1382). مطالعهای تطبیقی بر علل ناکارآمدی آموزش دانشگاهی: مقایسهای میان ایران و بریتانیا. نامه انسان شناسی. دوره اول. شماره سوم، صص93 – 132.
فراستخواه، مقصود(1386). «بررسی جایگاه و ساز و کارهای اخلاقیات حرفه گری علمی در نظام تضمین کیفیت آموزش عالی». فصلنامه اخلاق در علم و فناوری. شماره 1.
قاضیطباطبایی، محمود و ودادهیر، ابوعلی (1380). سوگیری هنجاری و اخلاقی در پژوهشهای دانشگاهی: مطالعة تطبیقی امور مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران. نشریة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، شمارة 180 و 181، صص187 – 226.
قاراخانی، معصومه (1391) «سیاستهای رفاهی اعضای هیأت علمی در ایران»، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره21، شماره 66، 126 – 168.
قاراخانی، معصومه و سیدآیتالله میرزایی (1393). اخلاق علم در فضای آموزش علوم اجتماعی ایران. مطالعات جامعهشناختی، دورة 21، شمارة یک، صص 119-89.
قاراخانی، معصومه و سیدآیتالله میرزایی (1394) فضای هنجاری آموزش علوم اجتماعی در ایران (مطالعه موردی دانشگاههای دولتی تهران)، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 69، صص 107 – 128.
قاراخانی، معصومه و سیدآیتالله میرزایی (1396). اخلاق علم در فضای علوم اجتماعی ایران، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ اول.
قانعیراد، سید محمد امین(1383).گفتگوهای پیش الگویی در جامعه شناسی ایران.مجله جامعه شناسی ایران. دوره 5 شماره 1، صص5 – 29.
قانعیراد، سید محمد امین(1385.الف). تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی(بررسی موردی رشته علوم اجتماعی). تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
قانعیراد، سید محمد امین(1385.ب). وضعیت اجتماع علمی در رشته علوم اجتماعی. نامه علوم اجتماعی. شماره 27، صص27 – 56.
قانعیراد، سید محمد امین و فرهاد خسروخاور(1390). جامعه شناسی کنشگران علمی در ایران. تهران: علم
قانعیراد، سیدمحمدامین (1382) «روششناسی و خلاقیت علمی» در ناهمزمانی دانش روابط علم و نظامهای اجتماعی – اقتصادی در ایران، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، صص: 211- 234.
قانعی راد، سید محمدامین. (1385 الف)،«وضعیت اجتماع علمی در رشته علوم اجتماعی»، نامه علوم اجتماعی، شماره 27، صص: 27 – 56.
قانعیراد، سید محمدامین و حسین ابراهیمآبادی (1389) «تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر علملکرد دانشجویان »، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال دوم، شماره 4،صص1 – 28.
قانعیراد، سید محمدامین و فرهاد خسروخاور (1390) جامعهشناسی کنشگران علمی در ایران، تهران: نشرعلم، چاپ اول.
قانعیراد، سید محمدامین؛ معصومه قاراخانی و سید آیت الله میرزایی (1397) «سیاست انجمنهای علمی در صیانت از اخلاق حرفه ای علم در ایران»، فصلنامه مطالعات جامعه شناختی، دورة 12، شماره 2، صص. 83 – 110.
قانعیراد، سید محمدامین؛ معصومه قاراخانی و سید آیت الله میرزایی (1399) انجمنهای علمی و اخلاق علم در ایران، تهران: آگاه، زیرچاپ.
کنوبلاخ، هوبرت (1390) مبانی جامعه شناسی معرفت، ترجمه کرامت اله راسخ، تهران: نی.
مرتون، رابرت(1372). علم و ساختار اجتماعی دموکراتیک. هومن پناهنده. دفتر دانش. سال 1، شماره 4.
مرجایی، سیدهادی (1391) بررسی وضعیت اخلاق علم در دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
معیدفر، سعید (1384). آسیبشناسی دانشجویان دانشگاه تهران. تهران: باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران.
منصوری، رضا (1389) توسعه علمی ایران، تهران: نشر اطلاعات.
نورشاهی، نسرین (1389) بررسی ابعاد و عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری اعضای هیأت علمی دانشگاههای دولتی ایران و ارایه راهکارهایی برای ارتقای آن»، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
ودادهیر، ابوعلی و محمود قاضی طباطبایی(1378). سوگیری هنجاری در علم و تحقیقات آکادمیک. سمینار دانشگاه، جامعه و فرهنگ اسلامی. تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
Hagstrom,W,Q(1975) the scientific community.London and Amsterdam:Fefer and Simons press.
Lotfalian, Mazyar (2009). The Iranian Scientific Community and Its Diaspora after the Islamic revolution. Anthropological Quarterly, Vol. 82, No.1.
Malterud, K. (2001) Qualitative research: standards, challenges and guidelines. The Lancet. Vol 358.
North, Douglass (1990). Institutions, Institutional change and Economic performance. Cambridge University Press
Patton , M , Q .(2002) Qualitative evaluation and research methods . Lindon: Sage.